42

​”The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move”

– Douglas Adams 

Ongeveer twee weken geleden, drie’ish in de namiddag. De bel gaat. Ik verwacht niemand, dus m’n adrenaline niveau spiked en ik ben gelijk stront chagrijnig. 

Trek de deur open. Twee mannen,mid zeventigers. De voorste douwt gelijk een aktetas in m’n mik en kondigt aan dat hij goed volk is en over de bijbel komt praten.

Ik gooi letterlijk de deur in z’n gezicht dicht. Het aktetasje stuitert van het raam af. 

Naderhand als de frustratie is gaan liggen. Schets ik het voorval naar het huidige wereldbeeld. Het komt op hetzelfde neer. Je “echte” leven is slechts een fase. woede, verdriet, angst en pijn. Emoties die na dit leven niet meer nodig zijn. Eeuwige vreugde valt je ten deel.

Collectieve waanzin die je ontslaat van enig verantwoordelijkheid omtrent de huidige stand van zaken.

De man aan de deur heef het met de paplepel ingegoten gekregen. Zijn zelfgenoegzame blik communiceert dat zijn kostje gekocht is en mijn ziel tot in de oneindigheid gemarteld word omdat ik niet mee wil doen. En dat doet hem goed. Immers ik verdien het.

God, Allah, Jawhe. Een en dezelfde ilussie met een glasheldere boodschap.

Het leven van de nobelste persoon heeft geen waarde, zonder de complete onderwerping aan een hogere macht.

God’s wegen zijn ondoorgrondelijk ook als je kind dood gaat aan kanker… En je wereld in brand staat.

Aanbid mij, vrees mij. Ik ga schuil achter verschillende namen. En in mijn naam wordt gevochten.

With a God like this, who needs a Devil…

Men never commit evil so fully and joyfully as when they do it for religious convictions.

Blaise Pascal

Leave a Reply

