O Bother…

People say nothing is impossible, but I do nothing everyday.

-Winnie the Pooh

Ik ben bezig in de Tao van Pooh. Zen boedhisme zoals geïnterpreteerd door “a bear of very little brain and long words”.

Mocht je nog nooit eerder de twee originele boeken van A.A. Milne hebben gelezen dan raad ik het je aan. Filosofie voor beginners. Weinig onderwerpen worden geschuwd. Ook de dood niet.

“How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard” 

-Winnie the Pooh

De maatschappij is uit balans. Oppervlakkigheid regeert. Teveel mensen zijn eenzaam in het midden van een volle dansvloer.
Peoples, ik Emotikan niet meer. Neem Tinder. Meerdere malen heb ik bewust elke foto een rightswipe gegeven (lieg niet dat heb je zelf ook gedaan, je dacht dat ik het niet zag he?)

En toch 0 matches. Doe dat 10 keer met hetzelfde resultaat en kijk wat het met je zelfbeeld doet.

Facebook is making us unhappy and causing people who suffer “Facebook envy” to be particularly depressed, a study has found.

Users who took a week-long break from the social media site were found to be more satisfied with life and rated their own well-being as higher”.

– The independent,  22 sept 2016

O fokin fijn, ook Facebook draagt z’n steentje bij! Gooi er nog wat ongemakkelijke WhatsApp gesprekken bij en en “social” media heeft z’n werk weer gedaan.

Ik vond het moeilijk. Ik ben van nature iemand met weinig zelfvertrouwen, and this was not helping. Sinds een paar weken heb ik me dat zelf opgelegde juk afgegooid en probeer ik eindelijk weer eens zelf blij met mezelf  te zijn. 

When you discard arrogance, complexity, and a few other things that get in the way, sooner or later you will discover that simple, childlike, and mysterious secret known to those of the Uncarved Block: Life is Fun.

Benjamin HoffThe Tao of Pooh

Leave a Reply

